Gepubliceerd op

Vragen over uiterlijk

Wist je dat de meeste mensen niet blij zijn met hun uiterlijk? Een groot gedeelte daarvan is ook nog eens ontevreden over het haar. Maar wat als je plotseling dunner haar krijgt of je haar uitvalt? Elk haar is dan plotseling goud waard. Dan komt het moment dat er niet meer mee te leven valt. Voor veel mensen is de stap naar een haaraanvulling of haarwerk een zeer grote stap en hebben diverse vragen.

Vragen

  • Wat moet je verwachten?
  • Wat zetten ze je op het hoofd?
  • Durf ik nog in de spiegel te kijken?
  • Herken ik mezelf straks nog wel?
  • Verlies ik het bij harde wind?
  • Wat als het regent?
  • Kan ik het wel betalen?
  • Moet ik een afspraak maken of kan ik zo langs komen?
  • Krijg ik een vergoeding?
  • Valt dit onder de zorgverzekeraars?

Antwoorden

  1. Het moment dat je de telefoon pakt om een afspraak te maken ervaar je gelijk de deskundigheid, warmte en rust.
  2. We adviseren bij haarverlies ,haarproblemen of dunner wordend haar om een verwijzing te vragen bij de (behandelende)arts. Met deze verwijzing is er mogelijkheid om een vergoeding te krijgen. Wij helpen u bij het afhandelen hiervan.
  3. Een afspraak neemt anderhalf uur in beslag.
  4. Bij binnenkomst wordt u naar een aparte pasruimte begeleid waar u in alle rust en privacy kan genieten van een kopje koffie/thee met wat lekkers. We bespreken wat de wensen zijn en hoe we u kunnen helpen. Vervolgens zoeken we een aantal haarwerken uit.
  5. Met een pasmutsje (uit hygiënisch voorzorg) kan de passessie beginnen. Elk model bekijken we kritisch zowel in lamp als daglicht. We hebben (bijna)alles in huis, dus genoeg keuze om te passen en te proberen.
  6. Indien u dat wenst kunnen we het haarwerk vrijblijvend reserveren. Vooral bij een chemo behandeling of coolcap is het fijn dat er iets klaar ligt voor het geval dat. Hierdoor is er rust in een tijd van onrust.
  7. Tot dan zijn er geen kosten gemaakt. In het geval u besluit dat u het mee wil nemen, zullen we de maat en eventueel model aanpassen zodat het lekker zit. Daarna gaan we net zo lang oefenen zodat we zeker weten dat u het zelf kunt op- en afzetten.
  8. Hierna volgt uitleg over het wassen en verzorgen. Compleet met een verzorgingsset, standaard en borstel gaat u naar huis.
  9. De rekening gaat samen met de verwijzing naar de zorgverzekeraars en eventuele aanvullende kosten worden in rekening gebracht.
  10. Na ongeveer 6 weken willen we graag een controle afspraak maken, zodat we zeker weten dat alles goed gaat. Haarwerk nemen we NIET retour. Wel mag u uiteraard terug komen met vragen of kleine aanpassingen/ veranderingen die we moeten uitvoeren.
  11. Indien u om andere redenen dan chemo voor een vergoeding in aanmerking komt krijgt u ieder jaar een herhalingshaarwerk (bij sommige zorgverzekeraars kunt u zelfs een reservehaarwerk krijgen).
  12. Bij chemo is het belangrijk om een nachtmutsje aan te schaffen.
  13. We hebben een hele grote collectie headwear van bamboemateriaal.

Bij haarverlies na een behandeling met de cool cap is een satijnen kussensloop heerlijk maar ook uit voorzorg om lekker te slapen.Deze sloop raden we aan om het haar verlies te beperken.

Mediceuticals 

Bij huid en haar problemen raden we de mediceuticals aan. Dit product (zonder chemicaliën) is een oplossing bij het stimuleren van de haargroei of bestrijding van huid problemen. Geen mens is gelijk dus ook hier is het van het grootste belang dat u de juiste producten meekrijgt. De borstel van mediceuticals is er om het haar te ontwarren en te polijsten.

Vragen en antwoorden

We zijn er trots op dat we antwoord hebben en oplossing kunnen bieden bij haarverlies en haar problemen. Bel en schroom niet om te vragen of kijk bij Veel gestelde vragen. Wij zijn er om het haarprobleem op te lossen.

Wij maken mensen blij. Ons vak is vakwerk. Ons team staat klaar om te helpen.

Team Frans Koopal