Gepubliceerd op

Maar ik ben niet ziek…

Laatst kwam een klant de salon binnen met een uitgelubberd haarwerk. Ze vroeg aarzelend of het haarwerk nog hersteld kon worden. Het was namelijk te groot geworden en mevrouw was nodig toe aan een nieuw haarwerk.

Ik vroeg mevrouw hoelang ze dit haarwerk al droeg, waarop ze een kleur kreeg. Ze vertelde me dat ze hem droeg vanaf 2006 na de chemo therapie die ze destijds had. Ik vertelde de vrouw dat ze ieder jaar recht had op een nieuw haarwerk. Ze keek verbaast en zei: ‘’maar ik ben niet meer ziek!’’.

Nadat het haarwerk werd afgezet, schrok ik pas echt. Haar hoofd was vol eczeem en vol haargroei. Ik reageerde met een geruststellende mededeling. Ze zou met een nieuw haarwerk naar huis gaan. Ze keek me blij aan, maar ik zag aan haar dat ze nog steeds ongerust was. Ze vroeg: ‘’hoe weet ik zeker dat het vergoed kan worden?’’. Mijn geruststellende blik was nauwelijks genoeg.

Een mooi haarwerk toverde toen een glimlach op haar gezicht. Het zat weer stevig en het haar voelde zacht aan. Mevrouw zei dat ze me erg dankbaar was. Ik kon mevrouw overtuigen dat voor iedere vorm van haarverlies een vergoeding mogelijk is. Opgelucht verliet mevrouw de salon. Ze was weer een gelukkig mens met een kleur van opwinding. Maar wat vind ik het jammer dat ze al die jaren niet wist van de jaarlijkse vergoeding, anders had ze veel eerder een nieuw haarwerk genomen.

De meeste verzekeringen vergoeden (een deel) van uw haarwerk. Mocht dit niet zo zijn dan kunt u contact opnemen met de Sociale Dienst. Door de diversiteit in haarwerken heeft Frans Koopal voor elk budget wel een haarwerk. Klik hier voor meer informatie over vergoedingen.

Categorieën: