Layla Koopal van Frans Koopal Haarwerken zit 50 jaar in het vak en is 65 jaar. Zij viert dit dubbele jubileum met onder meer acties, workshops en aanbiedingen. Met pensioen gaat ze niet: ‘Daarvoor is mijn passie voor haarwerken te groot.’
Haar grootouders startten het bedrijf vanuit een reizend theater, haar ouders settelden zich in Groningen. Met Layla Koopal staat de derde generatie aan het roer. Frans Koopal Haarwerken biedt haarwerken voor groothandel en particulier. De klantenkring is breed: van chemopatiënten tot mensen die door ouderdom, brandwonden, hoofdoperaties, haarziekte of bestraling met haaruitval worden geconfronteerd.
Frans Koopal Haarwerken biedt een uitgebreid pakket: complete (semi)permanente haarwerken, wenkbrauwen, make-up, haaraanvullingen, wimpers, bakkebaarden, snorren, hoofddoeken, haaraanvullingen die met behulp van tubes semipermanent aan het eigen haar worden bevestigd enzovoort. Het unieke assortiment, met onder meer haarwerken in zestigduizend verschillende uitvoeringen, is op voorraad en in aparte pasruimtes te passen en aan te passen. Desgewenst kan men zijn haarwerk meteen meenemen.
‘Wij verkopen emotie’
‘Een goed haarwerk is vakwerk,’ zegt Layla Koopal. ‘Met even een cursusje lukt je dit niet. Wij verkopen emotie. Mensen krijgen hun zelfvertrouwen terug. Met een mooi haarwerk ben je niet meer zichtbaar ziek. Mensen komen met tranen van verdriet binnen en vertrekken met tranen van geluk. Onze aandacht verslapt vervolgens niet. We helpen als het haar weer groeit of als het haarwerk of hoofd verandert. De ontwikkelingen zijn de laatste jaren enorm geweest. Veel mensen blijven een haarwerk dragen. Vanwege het gemak, maar vooral omdat ze het mooier vinden.’ In veel gevallen krijgt men via zijn zorgverzekeraar een vergoeding voor een haarwerk. ‘Voor iedere wens hebben we een passende oplossing,’ zegt Layla Koopal. ‘Mensen die onvoldoende mobiel zijn, bezoeken we thuis. Dankzij de samenwerking met onder meer fabrikanten, ziekenhuizen en aanbieders van borstprotheses bieden we een totaalpakket. We willen mensen breed informeren. Ons vaste team van allround medewerkers en onze hele entourage, vakkennis en ervaring geven mensen een welkom, warm en vertrouwd gevoel. Hierdoor weten ook klanten uit het buitenland ons te vinden.’
Look good, feel better
Via de wereldwijde organisatie ‘Look good, feel better’ zet Frans Koopal Haarwerken zich in zeven ziekenhuizen vrijwillig in voor de verzorging van haarwerk. Hierbij leren mensen in een 12-stappenplan onder andere hoe ze zich het beste kunnen opmaken.
Lees het originele artikel hier: ‘Een enge ervaring’, dacht ik, maar helemaal niet!.