Een dame die een aantal weken sceptisch een aantal mutjes, buffjes en hoedjes had gekocht kwam nu opnieuw haar collectie aanvullen. We raakten in gesprek onder het genot van een kopje koffie. Terwijl ik een aantal haarwerken voor een andere klant aan het sorteren was, vroeg ik haar of ze ook al haarwerk had. Een reactie dat ze al wel iets had gereserveerd doch dat ze eigenlijk er nog niet aan toe was.
Ik vroeg wat voor model ze had gereserveerd. Eigenlijk was het een model zoals ik was, echter ik zou niet eens meer weten hoe het er uit zag. “Mag ik het dan eens zien wat u hebt gereserveerd?” vroeg ik. “Lijkt mij ook wel leuk om te zien wat ik had uitgezocht” zei de dame. “Met een mutsje ben je zo zichtbaar ziek en dat is het voordeel van haar(werk); je bent aan de buitenkant niet zichtbaar ziek…en soms ben ik zo moe om telkens mijn verhaal te vertellen.”.
Het haarwerk werd uit de reserveringskast gehaald en opnieuw gepast: “Wow …ik wist niet dat hij zoooo gaaf was!”reageerde ze. “Wat doe ik in de vredesnaam zonder haar? Hoe heb ik dit kunnen laten liggen??”. Een gelukkige klant die haar mutsencollectie kwam aanvullen ging als gelukkige vrouw met zelfvertrouwen de deur uit.
We vroegen of we haar mochten bellen wat de reactie was. Na een aantal dagen kregen we spontaan een reactie. “Ik hoef morgens niet meer na te denken welk mutsje of buff bij mijn kleding past, ik heb nu weer haar en ben binnen een paar minuten klaar om er stralend uit te zien. Wow bedankt dat ik bij jullie de ruimte kreeg om hier naar toe te groeien…ik voel me geweldig!”.